Sayfalar

17 Aralık 2010 Cuma

İçli Köfte


İçli köfte yapma işi kolay değil diyerek tarife başlıyorum . Ben içini hazırlama ve köfteyi yoğurma işini yapıyorum da iş açma kısmına gelince, incecik açamıyorum. Gene de kalın filan demeyip açıyorum ama çoğunu annem ( kayınvalidem ) yaptı . Sağ olsun yanımıza her geldiğinde bize yapar , her zaman fazladan yapıp buzluğa atarız . O yüzden tarifteki miktarlar size çoookk gelebilir, siz her zaman dediğim gibi yarım ölçü yaparsınız. Bu tarifle orta büyüklükte 70 adet içli köfte yaptık :)))

İç harcı için malzemeler

1 kilo orta yağlı kıyma
500 gr kuru soğan ( mor soğan olursa daha iyi olur, mor soğan pişerken fazla sulanmıyor, köfte için daha makul )
2 yemek kaşığı biber salçası
tuz, kimyon, karabiber, kırmızıbiber
eğer kıyma az yağlı ise 125 gr margarın

Öncelikle kıymayı ateşe koyup suyunu çekene kadar kavuruyoruz. Soğanları ise minik minik doğrayıp kavrulan kıymaya ekliyoruz.Soğan pişip suyunu çekince salça ve baharatlarını ekleyip 1-2 dk daha kavuruyoruz ve en son margarını ilave edip kavuruyoruz.

Not: Biz her zaman margarin ilave ediyoruz ve içli köfte içini akşamdan hazırlayıp dolaba kaldırıyoruz.Ertesi gün köfte açılırken soğuk soğuk köftenin içine koyunca dağılma riski ortadan kalkmış oluyor .


Köfte İçin Malzemeler
biz bulguru göz kararı kullanınca size ölçü veremeyeceğim.
1 kase kadar irmik
1 yumurta
kıvama gelene kadar aldığı kadar un
tuz, salça, kimyon, karabiber ve kırmızıbiber

Bulgur ve irmiği biraz ılık su ile ıslatıp dinlendiriyoruz ,bulgur ince olduğu için hemen yumuşuyor. Islanan bulgura baharatları ve salçayı ilave edip yoğurmaya başlıyoruz. İyice yoğrulan köfteye unu ilave edip kıvama getiriyoruz, en çok yumuşak ne çok katı olacak yumurtayı da kırıp son bir kez yoğuruyoruz. Yumurta büyüklüğünde bezeler alıp içerisini parmağımızla oyuyoruz ve 1 yemek kaşığı kadar hazırlanan içimizi koyup kapatıyoruz. Kıymalı harç bitene kadar açma işlemine devam ediyoruz. ( Eğer köfte hamuru artarsa kalanını sarımsaklı köfte döküp, haşlayıp diprize atıyoruz.

Haşlama köfte yapmak istiyorsak ( bizim evde haşlama köfte kızartmadan daha çok tercih edilir ) tencereye kaynamış su ilave ediyoruz, içerisine 2 tatlı kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı limon tuzu ilave edip kaynatıyoruz. Hazırladığımız köfteleri bu suyun içerisinde haşlıyoruz. Eğer köfteler suyun yüzeyine çıkmaya başladıysa pişmiş demektir, kevgir ile çıkarıp servise sunuyoruz ...


Ayyyy ne kadar uzun bir tarif oldu dimi ? yazarken bile yoruldum , yaparkenki halimi hatırlamak istemiyorum . Yine de siz bana bakmayın ve yapın diyorum.
Bu arada yanına lavaş ekmek isteyen bir kocanız olur ise tarifi daha sonra yazacağım , aynı gün aşure, köfte ve lavaş ekmek yapmaya kalkmayın !!!



Not : resimlerin büyük hali için üzerine tıklayınız !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder