Sayfalar

29 Nisan 2011 Cuma

Soğan Kebabı


Bazen yemek proğramlarını izlemek işe yarıyor :) eğer o gün için ne yemek yapsam diye düşünüyorsanız size fikir veriyor . Sabahları Star Tv'de yayınlanan soframız proğramında soğan kebabı yaptılar, kayınvalidemle akşama ne yemek yapsak diye düşünüyorduk ki proğram bize fikir oldu. Tam olarak proğramdaki tarife bağlı kalmasamda kendi bildiğim gibi yapıverdim . Hem kolay oldu hemde lezzetli...

Malzemeler

1 kilo en fazla yumurta büyüklüğünde kurusoğan
500 gr.orta yağlı kıyma
tuz , karabiber
1 bardak su

Yapılışı
Öncelikle soğanalrı üzerinde bir kat kabuğu kalacak şekilde soyup ikiye böldüm .
Kıymayı tuz ve karabiberle yoğurup tepsiye bir kıyma bir soğan şeklinde yerleştirip , 1 bardak suyu tepsiye döküp önceden ısıtılmış 185' fırında 30 -35 ' pişirdim .


Not : Biz tepsiye ekmek arasına koyup yemek için biber ve patatesde ekledik ama orijinal tarif bu şekilde. Fırın açılmışken domatesleride dörde bölüp ayrı pişirdik. Ekmeğin arasına soğan , kıyma ve pişmiş domatesi yatırıp ayran ile bir çırpıda yutuverdik :))




Yarınki menünüz kolay bir tarif olsun diye , böyle iştahlı iştahlı anlattım !

3 yorum:

  1. antepte bu kebabı çok yapıyorlar mahalle fırınındada pişirtiyorlar nefis olur.hatırlattın fıstığım yapayım bende bu hafta...sizlere şifalar olsun.öpüyorum...
    not:
    adanayı çok özledim muhterem o kebabın kokularını,şalgam suyunu,yeniuğurun tahinini ...yerime yiyin bol bol emi...

    YanıtlaSil
  2. ah ablam ah , ben Adana'da değilim ki ben de hep özlüyorum . mayısta gideceğim inşallah , ne isterseniz seve seve gönderebilirim .

    YanıtlaSil
  3. Senin kebapta harka olmuş bir dahaki sefere böyle yaparım

    YanıtlaSil