Sayfalar

5 Nisan 2011 Salı

Kadayıf


Kadayıf yaptım oleeyyyy :)))

genelde öyle her yaptığıma çok güzel oldu ya filan demem ama tatlı tam benim istediğim gibi çıtır çıtır ve ballıydı :)))

Malzemeler

500 gr tel kadayıf
200 gr tereyağı
1 kase kadar tuzsuz fıstık
1 yemek kaşığı pekmez

Şerbeti için
3.5 su bardağı şeker
4 su baradğı su
yarım limon

Önce tüm kadayıfı derin bir kaba alıp tel tel ayırın ,kadayıfları küçük küçük doğrayın ve eritilmiş tereyağ ile bir güzel tel tel karıştırın . Tepsinin altını tamamen tereyağı ile yaplayıp üzerine pekmez sürün .Kadayıfın yarısını tepsiye bir güzel yerleştirip bir tencere yardımıyla tepsinin her yerine eşit şekilde bastırın . Fıstıkları yayıp kalan kadayıfları da üzerine yerleştirin ve yine tencereden yardım alarak eşit bastırın ( bu tencere olayını babamdan görmüştüm ) .

Tepsi bir köşede bekleye dursun şerbeti yapın :)
şeker ve suyu kaynatın, kaynama derecesine gelince limonu ilave edip şerbeti 10 -15 dk daha kaynatın .

Kadayıfı 200' ısıtılmış fırında önce altını pişirin ve tepsiyi fırından alıp diğer yüzünü çevirin ve üzerini pişirin ( bu aşamada bana eşim yardımcı oldu (: )

Kadayıfınız pişince fırından çıkarın 2-3 dk sonra yine hafif ılımış şerbeti tatlının üzerine yavaş yavaş gezdirin . Üzerine tepsi kapatıp 30 dk dinlendirin ve ılık bir şekilde servise sunun .

Biraz zor gibi ama hadi size güveniyorum ...

2 yorum:

  1. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR MUHTEREMCİM.ELLERİNE SAĞLIK.ÖPÜYORUM YÜREKTEN ÇOK ÇOK...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim ablacığım , ben de sizi yürekten kucaklıyorum ...


    Eğer tarifimde bir eksik varsa söylerseniz memnun olurum ...

    YanıtlaSil