Sayfalar

17 Mart 2011 Perşembe

Fındıklı Kurabiye


Uzunca bir ara verdim biliyorum ama bloglar kapatıldığından beri yazmaya hevesim yoktu ama boş durmadım tariflerimi biriktirdim artık sırasıyla yazarım :))

Bizim ev kurabiyesiz olmuyor daha önce söylemişmiydim bilmiyorum . Bu gece de kurabiye yaptım belki yarın elektrik olmayabilirmiş bende akşamdan yapıverdim ...

Neyse tarifi nerden aldığımı hatırlamıyorum , diğer arkadaşların bloğunda varsa lütfen kızmasınlar gerçekten sadece not kağıdına yazmışım :))

Malzemeler

150 gr oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı nişasta
1 su bardağından 2 parmak eksik pudra şekeri :))
1 paket vanilya
1 çay bardağı çekilmiş fındık
aldığı kadar un ( 1.5 bardak )

üzeri için kakao ve pudra şekeri

Yapılışı:

margarin ve pudra şekerini yoğur , üzerine vanilya , nişasta ve fındığı ekleyip biraz karıştır. En son unu azar azar ilave etmek gerekiyor hamur toparlanmaya başladığında unu dökme ve güzelce yoğur. ( Eğer unu fazla koyarsanız hamur toparlanmıyor telaş etmeyin damla damla sıvıyağ ilave edip kıvamı yerine getirebilirsiniz ) 150 ' ısıtılmış fırında kurabiyelerin üzeri çatlayana kadar pişirin , fırından çıktığında yumuşak oluyorlar ama bekledikçe sertleşeceklerdir merak etmeyin :))

Neyse hemen yapın yanına da kahvenizi alın ve bir güzel benim için keyif yapın ...

1 yorum:

  1. Pratik bir tarife benziyor bu haftaiçi oğlumun kreşi için kurabiye yapmam istendi,bunu yapabilirim mesela:)))
    ellerine sağlık,
    sevgiler.

    YanıtlaSil