Sayfalar

28 Şubat 2011 Pazartesi

Sebzeli Tavuk Köfte


Yaklaşık 15 günlük ayrılıktan sonra tekrar merhaba .

Kısa bir Adana turu yaptım , gezdim , tozdum, alışveriş yaptım ve vücudum dinlenmese de beynimi bir güzel dinlendirdim. Her gün farklı evlerde yemekler yedim . Onlardan biri halamla birlikte yaptığımız bu lezzetli köfteler oldu. Bu köfteyi neredeyse 4 yıl önce yine halamın elinden yemiştim ,halamdan tekrar yapmasını istedim sadece bir şartla ; yanında ben de olup yapım aşamasına katılacaktım ve öyle de yaptık. Halam ben gezmelerden dönene kadar ön hazırlıkları yapmıştı , geri kalan kısmını birlikte yaptık . Neyse gelelim tarifimize :))

Malzemeler

Köftesi için

2 adet tavuk göğsü ( ya da 500 gr kadar tavuk kıyması )
250 gr yağlı kıyma
50 gr kuyruk yağı ( tavuk ve kıymanın kaynaşmasını sağlıyor )
1 yumurta
1 adet kuru soğan
1/2 su bardağı galeta unu
tuz, karabiber, kırmızıbiber, kekik ve kimyon

İç harcı için

2 adet kabak
2 adet havuç
1 su bardağı bezelye
1 adet soğan
tuz, karabiber, kırmızıbiber

Sosu İçin

4 adet domates
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı domates salçası


Üzeri için ise ince kıyım maydanoz


Yapılışı

Öncelikle iç harcını hazırlayıp soğumaya bırakıyoruz. Bunun için soğanı yemeklik doğrayıp soteliyoruz , üzerine rendelenmiş havuç ve rendelenmiş kabağı ekleyip tekrar sote yapıyoruz. En son haşlanmış bezelyeleri ve baharatlarını ilave edip dinlenmeye bırakıyoruz.

Köfte için , 1 adet soğanı rendeleyip üzerine diğer malzemeleri ekleyip bir güzel yoğuruyoruz. Hafif elinize yapışıyor , elimizi yağlayıp ceviz büyüklüğünde köfteler alıyoruz . Avucumuzun içinde aynen poğaça yapar gibi açıyoruz ve içerisine hazırladığımız iç harcından 1 yemek kaşığı kadar koyup kapatıyoruz. Kapattığımız kısım alta gelecek şekilde yağlı kağıt serili fırın tepsisine diziyoruz. 180 ' üzeri kızarana kadar ( 15-20 ' ) pişiriyoruz.

Sos için , domates ve sarımsağı rendeleyip salça ile pişiriyoruz. Sosumuz sıcakken, fırından çıkan köftelerin üzerine gezdiriyoruz.



Şimdiden yapıp ve yiyenlere afiyet olsun diyorum . Belki uzun bir anlatım olmuştur ama bana göre çok basit bir yemekmiş. 4 yıldır misafirlerime yapmadığım için pişman oldum . Sizlerde yapıp yanında sade pirinç pilavı ile servis edebilirsiniz ...

2 yorum:

  1. ohh arada böyle gerek.
    tavuk köftesini severim hafif oluyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Evet arada kaçamak yapmak gerekiyor :)

    bence de çok hafif bir lezzetti ve başlı başına bir mönü gibiydi ...

    YanıtlaSil