Sayfalar

14 Şubat 2011 Pazartesi

Revani


Mevlid Kandiliniz mübarek olsun ...

Bugüne özel yapılmış ve afiyetle yenilmiş tatlımızın adresi tabii ki hünerli bayanlar . Müge Hanım çok güzel anlatmış ve bende izni ile sizlerle paylaşıyorum .


Malzemeler

Kek için;

3 Adet Yumurta
1 Çay Bardağı Şeker
3 Yemek Kaşığı Un
1 Su Bardağı Sıvı Yağ
1 Su Bardağı İrmik
1 Su Bardağı Yoğurt
3 Yemek Kaşığı (ince çekilmiş) Fındık
1/2 Çay Kaşığı Karbonat
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya

Şerbeti için;

3 Su Bardağı Şeker
3 Su Bardağı Su
3-4 Damla Limon Suyu

Öncelikle şerbeti hazırlayın, bir tencereye şekeri ve suyu koyun, orta ateşte şeker eriyinceye kadar sürekli karıştırın, kaynamaya başlayınca altını kısın ve kısık ateşte 5-10 dk. kaynatın, indirmeye yakın limon suyunu ekleyin.
Kek malzemelerini, kek yaparken kullandığımız sıralama ile (yumurtaları ve şekeri, şeker eriyinceye kadar çırpın, yağı ve yoğurdu ekleyip biraz daha çırpın, kuru malzemeleri eleyip ekleyin ve karıştırın) hazırlayıp, yağladığınız bir kalıba (yaklaşık 25x30 cm.lik bir tepsiye yada 26-30 cm.lik yuvarlak bir kalıba) dökün.
175 derece ısınmış fırında, üstü kızarıp, batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
Fırından çıkınca, 3-4 dk. ılınması için bekleyip, keki tepside dilimleyerek, üzerine soğumuş olan şerbeti kaşıkla azar azar yedirin.
Tatlı soğuyunca buzdolabına kaldırın ve en 3-4 saat buzdolabında dinlendirip servis edin.

& Tatlımıza 1 yemek kaşığı kadar limon kabuğu ya da portakal kabuğu rendeleyip kekine ekleyince daha güzel bir aroma veriyor. ( Ben ekledim )

3 yorum:

  1. ellerine sağlık.hayırlı kandilleri....

    YanıtlaSil
  2. selam muhterem yemek tarifi ararken tesadufen karşılastım blogunla ve cok sevindim seninle karşılaştığıma, umarım birgün yapar ve birlikte de yeriz lezzetli yemeklerinden. Emek Demirci

    YanıtlaSil
  3. Sevgili emek , ben de sevindim adını görünce , keşke karşılaşşak ben neler yaparım sana :) Bu arada hangi tarifi ararken karşılaştın benim blogla ???

    YanıtlaSil