Sayfalar

7 Şubat 2011 Pazartesi

Hindistan Cevizli Kurabiye


Evimize ceaee diyip gidecek olan dayımız teşrif ettiler. Görür görmez sen ne kadar zayıflamışsın dedim , zayıflara karşı çok hassasımda :))

Hemen karbonhidrat desteği yapalım diyip kolları sıvadım ve atıştırmalık kurabiyeler yaptım ...

Tarif benim favori bloğum HÜnerli bayanlardan

Tarifte tek değiştirdiğim kısım, evde kek un olmayınca komple beyaz un kullanmam oldu . Tarifi aynen aktarıyorum

Malzemeler

1 Paket (Dr.Oetker) Bitter Çikolatalı Puding ( Ben fındık aromalı kullandım )
1 Paket (250 Gr.) Margarin (Sana-hamur işi)
3 Yemek Kaşığı (tepeleme) Pudra Şekeri
1,5 Su Bardağı Fındık Aromalı Kek Un ( sadece göz kararı beyaz un kullandım )
2 Su Bardağı Un
1 Su Bardağı Hindistan Cevizi (yaklaşık)
Yapılışı

Margarini oda sıcaklığında iyice yumuşatın.
Margarinin üzerine, toz halindeki puding, pudra şekeri, fındık aromalı kek un ve 1 su bardağı beyaz un'u birlikte eleyin.
Yoğurmaya başlayın. Hamur toparlanıncaya kadar azar azar beyaz un eklemeye devam edin. Yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yoğurun.
Hamurun üzerini örterek, buzdolabında yarım saat dinlendirin.
Hamurdan cevizden biraz iri parçalar koparıp, elinizde yuvarlayın. Baş parmağınız ile içli köfte yapar gibi çevire çevire içini çukur yapın.
2 çay kaşığı hindistan cevizini ekleyin ve ağzını büzerek kapatın. Nazikçe yuvarlayın ve üzerine hafifçe bastırın.
Yağlı kağıt serili tepsiye, 2-3 cm. aralıklar ile dizin.
Önceden ısıtılmış, 180 derece fırında, 20-25 dk. pişirin.
Kurabiyeler fırından çıktığında yumuşak olacak, bir süre sonra sertleşecekler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder