Sayfalar

25 Ocak 2011 Salı

Pastane Poaçası


Uzun zamandır yapmak istiyordum poaça , daha öncede yapıp tarifini paylaşmıştım ama tam olarak pastanedekilerine benzememişlerdi. Sanırım artık tarifi buldum :)
hiç yaş maya ile denememiştim akşam kolları sıvadım başladım tarif aramaya :)
Herkes bir farklı yapmış , tarifi surdan aldım diyemeyeceğim çünkü her yerden birşeyler kırptım , o yüzden tarif bana ait desem nasıl olur ?



Malzemeler

4.5 su bardağı un
1 çay bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
1 adet yaş maya ( 40 gr. )
1 tatlı kaşığı şeker
1.5 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta ( birinin sarısı üzerine )
1 paket margarin
En son aldığı kadar un ilave edin .
İçine dilediğiniz malzeme ya da boş bırakın öyle de güzel :)

Öncelikle 4.5 su bardağı unu yoğurma kabına alıp üzerine tuz ve şekeri ilave edip karıştırın. Daha sonra ortasını havuz gibi açın , ortasına yaş maya ve ılık sütü ekleyip mayayı elinizle eritin. Maya eriyince yumurta ve hafif erittiğiniz margarini ilave edip yavaş yavaş unla yoğurun . Bu aşamadan sonra elinize hafif yapışana kadar un ilavesi yapmanız gerekiyor. Ben mayalı hamura baştan çok un koymuyorum , hafif elime yapışana kadar ekleyip bir güzel yoğuruyorum , yoğurdukça hamur toparlanıyor. Yoğrulan hamuru 2 katına çıkana kadar sıcak bir yerde bekletin. En son küçük bezeler yapıp istediğiniz iç harcını koyup şekil verin ve 15 dakika da tepside mayalandırın .( şekil verme aşamasında da hamur hafif elinize yapışabilir sorun değil , piştikten sonra çok sert olmaması için hafif ele yapışan bir hamur olmalı ) Üzerine yumurta sürüp önceden ısıtılmış fırınızda üzeri altın sarısı renk alana kadar pişirin . ( Her fırının pişirme süresi farklı siz kontrol edersiniz .

AFİYET OLSUN ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder