Sayfalar

26 Ocak 2011 Çarşamba

Kestane Şekeri




Eve kestane almışız hatta aldırmışım haberim yok :)
Bu nasıl birşey diye düşünürken, içimden bir ses '' belki de yaşlanıyorsun '' dedi...
Neyse efendim biz kestanleri o akşam hepsini pişirip yiyemeyeceğimiz için, aklıma kestane şekeri yapmak geldi. Daha önce tariflere bakmıştım ve kendim de kolayına kaçarak bazı yerlerini değiştirdim , tam olarak hazır şekerlere benzemese de yaptım işte birşeyler :)
Sonuç : gerçekten güzel oldu sadece görüntü iyi değil , resimdekiler parçalamadan temzileyebildiklerim :) yinede bu akşam yemeğinin üzerine, çok güzel ve hafif bir tatlı olarak eşlik etti ...

Malzemeler

Temizlendiğinde yaklaşık 250 gr kadar gelecek kestane
1 su bardağı şeker
1.5 su bardağı su
1 paket vanilya

Öncelikle kestaneleri çizip suda 10 dk. kadar haşlıyoruz ve kestaneleri kabuklarından sıcakken çıkarıyoruz . ( Sadece bu aşama zor )
Şeker ve 1.5 bardak suyu kaynatıp, hafif şerbet kıvamına geldiğinde temizlediğimiz kestaneleri ekliyoruz. Kısık ateşte 30 dk. kadar daha kaynatıp en son vanilya ekleyip dinlendiriyoruz. Ben 1 gece beklettim kıvamı olmuştu .

Eğer cesaret edip yaparsanız Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder