Sayfalar

21 Mayıs 2010 Cuma

Patlıcan kebabı


Nette biraz dolaştım, acaba patlıcan kebabını diğer kişler nasıl yapıyor ? Herkes bir türlü yapmış ama asıl Antepin patlıcan kebabı yapılacaksa tarif aşağıdadır :))


Malzemeler

1 kilo kemer patlıcan ( birecik patlıcanı olursa tadı daha güzel olur )
1/2 kg. az yağlı kıyma
tuz, karabiber
domates, yeşil biber

Yapılışı

Patlıcanları 3 parmak eninde kesiyoruz , kıymaya tuz ve karabiber ekleyip yoğuruyoruz. Tepsiye bir patlıcan bir kıyma olacak şekilde diziyoruz. yaklaşık 1 su bardağı suyu tepsiye döküyoruz. 200 derece ısınmış fırında 30 dk üzerini alüminyum folyo ile kapatıp pişiriyoruz. Domatesleri dörde bölüp , biberleri de uzun ince ikiye bölüp patlıcanların üzerine yerleştirip üzerini kapatmadan
domatesler pişene kadar fırında tutuyoruz. Eğer su azalmışsa çok olmamak kaydıyla bir miktar ekleyebiliriz. Yanında buz gibi ayran ve pide ekmeği bulundurmayı unutmayın ...


Not : Bizim eve gelince her zaman mutfakta vakit geçirdiğim arkadaşım Zuhal ellerine sağlık . Ben mantı hamuru yoğururken akşam yemeğini Zuhal'a devretmiştim de , ne güzel ev sahibiyim dimi ? ( mantı tarifi bir dahaki sefere artık )

4 yorum:

  1. ellerine sağlık muhteremcim
    hayırlı cumalar inşallah

    patlıcan kebabı el kıymasıyla süper olur.

    çok iştah açıcı görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Filiz hanım, size de hayırlı cumalar olsun , hem de nasıl iştahla yedik anlatamam size :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık...ayrıca ben mutfakta çok başarılı olduğunu görüyorum.eklediğin tarifler ve resimlerden fark ettim..komşu olamasakta her zaman dilediğini sorabilirsin hiç çekinmeden...bu arada mardinlimisin merak ettim...öpüyorum canım.iyi hafta sonları...

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler yeşim abla sende öğrendiklerim çoğu :) Mardinli değilim adanalıyım , aslında tarif defterinde 2007 yılında bayaa yazışmıştık. İlk evlendiğim yıllarda çok tarifinizi yaptım , hatta sepici lojmanlarına gelip tanışmak bile istemiştim sizinle :)))

    Bugünde bir misafir daveti için tart pastanızdan yaptım kısa zamanda ekleyeceğim sağlıcakla kalın ...

    YanıtlaSil