Sayfalar

30 Nisan 2010 Cuma

Antep Usulü Karışık Dolma





Bana nerelisin diye sorduklarında önce bir duraklıyorum sonra doğma büyüme Adanalıyım , annem babam Adıyaman / Gölbaşı , bir de akrabalarımın çoğu Antepte ikamet ediyor, şu anda Mardin de iş yüzünden oturuyorum diyesim geliyor :))) Ama cevabım hep Adanalıyım oluyor :)) Şimdi ben nereliyim ?

Aile olarak yemek kültürümüz Anteptir. Nerdeyse ayda 1 defa kuru dolma yaparım. Allah'tan eşim de çok seviyor,öyleki yaparken fazla yapıp 2 gün yediğimiz bile olur.
Dolma dediğin bol soğan,sarımsak, salça ve baharatlı olmalı.Öyle yerken içinden bana beyaz beyaz pirinç sırıtan dolmayı hiç yiyesim gelmez. Gelelim tarifimize

Öncelikle kuru malzemelerimi sıcak suda hafif haşlıyoruz ( çok değil ), daha sonra sularını 1-2 defa değiştiriyoruz. ( anneme göre kuru malzemelerin acısı gidecekmiş ) .Yapraklarımız salamura ise tercihen tuzu gitsin diye 1 gece önceden suda bekletiyoruz. saracağımız zaman ise hafif haşlıyoruz.

Malzemeler
3-4 adet kuru soğan
2 baş sarımsak
2 adet domates ( eğer mevsim yaz ise )
2 yemek kaşığı domates salçası ve biber salçası karışık
2 su bardağı pirinç
yaklaşık 1 su bardağı zeytin yağı
karabiber, kırmızıbiber, kimyon , tuz( miktarları arzuya göre )
tercihen sumak ekşisi yoksa limon suyu veya narekşisi de olabilir
maydonoz , nane

( bizim evde kıymalı sevilmez eğer isterseniz 250 gr orta yağlı kıyma ekleyebilirsiniz )

Yapılışı

Kuru soğan ve sarımsak küçük küçük doğranır,domateslerin kabukları soyulup küp küp doğranır, salça, baharatlar, yıkanmış pirinç,maydanoz, nane , sıvı yağ, ve tadına bakılarak azar azar sumak ekşisi eklenip bir güzel karıştırılır. Öncelikle tüm kuru malzemeler doldurulur ,kalan içimiz ile yapraklarımız sarılır ( bu sıra ile yapmamın sebebi iç harcımız yetmez ise kalan yapraklarla bir gün sonra kısır yapmak :=) )
Tenceremize en alta patlıcan olmak üzere yerleştirilir. Sıcak suyun içerisine tuz ve ekşi ilave edilip dolmanın üzerini 2 parmak geçecek şekilde dökülür.

Tencerenin üzerine dolma taşı koyulur ve önce harlı ateşte bir taşım kaynatıp daha sonra ocağı kısıp tam 45 dk . pişirilir. ( saate bakmayı unutmayın )



( Dolma taşını belki bilmeyen olur diye ekleyeyim dedim )



Servis esnasında ben üzerine kuru naneyi çok yakıştırıyorum, sizler damak zevkinize göre servis ediniz .

Herkese afiyet bal şeker olsun, topak topak et olmasın :)))))))))

2 yorum:

  1. denedim süper oldu.ni adanalı olarak unuttugm bi tarifti. teşekkürler arkadaşmm. bide dolma taşım olaydı

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun seher :) dolma taşını pazar da bile bulabilrisin alman lazım , çok kullanışlı oluyor ;)

    YanıtlaSil