Sayfalar

27 Eylül 2011 Salı

İncir reçeli

Yapsam da kim yiyecek ki ! diye mutfağa girmiyordum uzunnnca bir süredir. Annem ve Efe yanıma gelince biraz mutfağa girmeye başladım , ama ne annem ne de Efe çok yemek yiyor. ( ahhh Selçuk ahhh )
Geçen hafta annemle pazara gittik, pazarın girişinde köyden kadınlar kendi ürünlerini getirip satıyorlar. Burada tam incir mevsimi , görünce'' anne hadi reçel yapalım '' dedim, kim yiyecekse :))




İnciri tek tek seçtik :) en güzeli bu zaten kadınlar karışmıyor bizde seçiyoruz :))

Eve gelince yıkayıp saplarını kesmeden tezgahın üzerinde kurumalarını bekledik. Bu arada 2 kilo incir için 1.5 kilo şeker kullandık . Şekeri reçel yapacağımız tencereye alıp üzerine 2.5 bardak su ekledik ve kaynatmaya başladık . Şekerli su hafif kıvam almaya başlayınca tek tek incirleri ekledim , incirlerin çok fazla yumuşamasına izin vermeden kaynattım, Son aşamada yarım limon suyu ekleyip , 5-10 dk.daha kaynatıp bir gün güneşte beklettim ve sonuç bu :))



artık kışa yeriz inşallah ...

4 yorum:

  1. ellerinize sağlık bayılıyorum incirede incir reçelinede bayıldım görünce sevgiler bloğuma bende beklerim

    YanıtlaSil
  2. ziyaretiniz için teşekkürler , ben de size uğrarım :)))

    YanıtlaSil
  3. gmailine bakarmısın cici kız :)

    YanıtlaSil
  4. sedo ablam , harikasın ...
    seviyorum seni :)

    YanıtlaSil